صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
بلوک راست
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 14 کل نظرات : 28 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 3 تعداد اعضا : 1 ● آمار بازدید بازدید امروز : 18 بازدید دیروز : 24 بازدید کننده ارمزو : 9 بازدید کننده دیروز : 7 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 149 بازدید ماه : 2,213 بازدید سال : 12,760 بازدید کلی : 72,090 ● اطلاعات شما آی پی : 3.129.249.141 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان
ارتباط با مدیریت
ارتباط با مدير
نظرسنجی
موافق با بازکردن انجمن برای سایت هستید؟

<

بلوک وسط

تگ H1 در سئو چقدر مهم است؟

amin
0:12
بازدید : 159

 

تگ H1 در سئو چقدر مهم است؟
 
 

تگ H1 در سئو چقدر مهم است؟

 

در این مطلب قصد داریم که به بررسی یکی از سوالات پر تکرار کاربرانمان در سئو، یعنی میزان اهمیت تگ H1 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

تمایز بین تگ H1 و تیتر یک صفحه

تگ H1 از جمله تگ های هدر، قطعه کدی در HTML است که معمولا به شکل متنی استفاده می گردد. متنی که با H1 نوشته شده باشد، معمولا بزرگترین متن یک صفحه محسوب می شود.

یکی از مسائلی در تکامل CSS به وجود آمد، اجازه دادن به برنامه نویسان وب در سفارشی سازی تگ های H (رنگ، فونت، سایز فونت) بود. این مسئله بعضا موجب می شود که H1، بزرگترین متن صفحه نباشد.

زمانی که گوگل در ابتدای کار اقدام به طراحی الگوریتم خود نمود، CSS هنوز خیلی جا نیفتاده بود. در حقیقت استانداردهای CSS در مارس 1998 و درست چند ماه قبل از تاسیس گوگل در سپتامبر 1998 ثبت شده بود. بنابراین CSS هنوز در ابعاد زیاد مورد استفاده قرار نمی گرفت.

دقت داشت باشید که علی رغم توضیحات فوق، هنوز H1 ها تقریبا مهمترین متن یک صفحه محسوب می شوند. تیتر یک صفحه نیز با همین مفهوم به کار می رود، منتها دیگر در قالب تگ H1 نیست.

موضوعیت صفحه

سیگنال هایی که حول یک صفحه به وجود می آیند همگی در جهت اشاره به موضع صفحه هستند. میزان ارتباط محتوای صفحه با عبارت مورد جستجوی کاربر وجود یا عدم وجود آن در صفحه نتایج جستجو را تعیین می کند. تگ H1 یک صفحه از مهمترین سیگنال های اشاره به موضوعیت صفحه است.

فریب سیستم

با اینکه قرار دادن تیتر اصلی صفحه در H1 کار بسیار خوبیست، اما اساس ضروری به نظر نمی رسد. اینجاست که تگ H1 در اولویت دوم و بعد از تیتر صفحه قرار می گیرد. مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده و همگی آنها نتیجه تقریبا مشابهی داشته اند:

اگر تیتر خوبی برای متن خود دارید، قرار دادن آن در تگ H1، تاثیرات مثبتی را به همراه دارد. اما اگر همه صفحات شما دارای تیتر های درشتی هستند و قرار دادن همه آنها در تگ H1 بیش از یک ساعت زمان می برد، احتمالا انجام این کار ارزشمند نخواهد بود.

به دلایلی مشابه نیز به کار بردن H1 در بالا یا پایین صفحه و قرار دادن آنها با فونت هایی کوچک نیز به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. چرا که به نوعی این کار در جهت فریب دادن سیستم است.

تست های زیادی نشان داده اند که گوگل، H1 هایی که حول یک تصویر یا لوگو ایجاد شده اند را کلا نادیده می گیرد. علت این مسئله نیز احتمالا اینست که متن جایگزین لوگوها در صفحه اغلب با محتوای صفحه ارتباطی نداشته و این لوگو در تمام صفحات به شکل تکراری به کار می رود.

آقای مت کاتس، عضو سابق تیم گوگل در سال 2005 طی مطلبی به این مسئله اشاره کرد. وجود این مسئله نیز کاملا منطقی به نظر می رسد.

به همین دلیل گوگل می تواند اعلام کند که اگر تیتر یک صفحه برجسته بوده اما در تگ H1 قرار نداشته باشد، مانند تگ H1 دیده و با آن برخورد می گردد.

دیگر استفاده های تگ H1

دیگر جنبه مهم H1، افزایش کارامدی محتواست. این مسئله برای افرادی که در هنگام رو به رو شدن با یک محتوا به اسکن سریع آن می پردازند بسیار مهم است. بسیاری از نرم افزارهای درک محتوا نیز از متن H1 برای بیان موضوع اصلی محتوا استفاده می کنند و در صورت عدم وجود این تگ، محتوا چنان که باید کارامد نخواهد بود.

تگ H1 و سئو

همانطور که می توانید مشاهده کنید، تگ H1 برای سئو و بهینه سازی محتوا اهمیت ویژه ای دارد. حالت ایده ال اینست که شما از یک تگ H1 در هر صفحه بهره ببرید. دقت داشته باشید که تگ H1 بر روی موضوع صفحه تاکید داشته و ازین رو تنها از یک H1 در صفحه استفاده کنید.

با اینکه استفاده از چند تگ H1 در یک صفحه مشکلی نداشته و گوگل نیز اعلام کرده که محدودیتی در این کار وجود ندارد، اما نکاتی در اینجا وجود دارد که آن را بایست در نظر داشت:

  • منطقیست که اغلب وزن محتوایی صفحه بر روی دوش اولین H1 باشد. موتور جستجوی بینگ به صورت رسمی اعلام کرده این گونه عمل می کند.
  • تقسیم وزن این سیگنال در بین چند H1 موجب کاهش ارزش هر یک از آنها می گردد.

بنابراین منطقیست که در یک صفحه تنها از یک H1 بهره برد. اگر سایت شما هنوز دارای تیترهایی قرار گرفته در H1 نیست پیشنهاد می کنیم که اقدام به انجام این کار بزنید. بعد از انجام این کار احتمالا رشد محسوسی را در سئو کلی سایت مشاهده خواهید کرد.

منبع:radzad.com

سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس

amin
0:09
بازدید : 178

 

سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس
 
 

سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس

 

یکی از مبهم ترین بخش های سئو وردپرس، نحوه بهینه سازی دسته ها و برچسب هاست. بسیاری از افراد از نقش این صفحات در سئو آگاه نبوده و بعضا با اقدامات اشتباه خود در این زمینه، به سئو سایت آسیب وارد می کنند.

در این پست یاد خواهید گرفت که تفاوت بین دسته و برچسب چیست و در سئو هر کدام از این گونه صفحات بایستی به چه مواردی توجه داشت.

بهترین افزونه های سئو برای ووکامرس

amin
0:06
بازدید : 170

 

بهترین افزونه های سئو برای ووکامرس
 
 

بهترین افزونه های سئو برای ووکامرس

 

برخلاف تصور عامه، سئو ووکامرس از اهمیت زیادی برخوردار است. همانند هر وب سایت وردپرسی دیگری، فروشگاه آنلاین ووکامرسی شما نیاز به بهنیه سازی برای موتورهای جستجو دارد و در غیر این صورت، ترافیک سایت شما زیاد نبوده و این مسئله بر روی فروش سایت تاثیر گذار خوهد بود.

خوشبختانه سئو ووکامرس کار دشواری نیست، چرا که افزونه های بسیار خوبی در اینترنت می توانید بیابید که به شما در این کار کمک می کنند. برخی از این افزونه ها نیازمند هزینه کردن هستند و برخی دیگر نیز کاملا رایگانند.

اما در واقع یک افزونه سئو چیست؟ آیا افزونه های سئو واقعا کاری انجام می دهند؟ آیا آنها به افزایش رتبه فروشگاه اینترنتی شما در نتایج گوگل کمک می کنند؟ این ها سوالاتیست که در اینجا توسط برخی افراد پرسیده می شود.

یک افزونه سئو، افزونه ایست که به شما کمک می کند تا در ساده ترین حالت ممکن به افزودن عنوان صفحه، متا دیسکریپشن و سایر آیتم ها اقدام کنید. به طور خلاصه آنها موجب بهبود سئو وردپرس یا افزونه ووکامرس شما می شوند. اما در پاسخ به سوال دوم و سوم شما بایست عرض کنیم که خیر، افزونه های سئو به تنهایی موجب افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نمی گردند.

قرار دادن favicon برای وبلاگ

amin
10:50
بازدید : 625

قرار دادن favicon برای وبلاگ

به درخواست یکی از کابران آموزش قرار دادن فاوآیکون را قرار میدم

برای انجام این کار دو مرحله باید صورت گیرد: آماده سازی آیکون – قرار دادن کد نمایش دهنده آیکون در کد قالب وبلاگ یا سایت شما

شما باید ابتدا یک تصویر ۱۶ در ۱۶ پیکسل آماده کنید. این کار را می توان با استفاده از برنامه های گرافیکی و یا سایت های مخصوص ارائه favicon انجام داد.فرمت فایل تصویری شما حتی الامکان باید یکی از این فرمت ها باشد تا در مرورگر قابل نمایش باشد: ico , png , gif
چنانچه با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی ندارید یا امکان طراحی برای شما نیست ، سایت favicon.cc ‌این امکان را برای شما به راحتی میسر کرده است. کافی است به سایت مراجعه کرده و آیکون دلخواه خود را بسازید. این سایت قابلیت تبدیل تصویر مورد نظر شما به favicon را نیز دارد.
با توجه به اینکه در favicon محدودیت نمایش تعداد رنگ وجود دارد ممکن است طرح شما چندان چشمگیر در نیاید، پس نمی توان از گرافیک بالا یا جزییات زیادی بهره برد.
پس از طراحی در آن سایت ، فایل favicon را دانلود کنید. فایل دانلود شده بدین نام خواهد بود : favicon.ico
این فایل را در یک فضا آپلود کنید و آدرس آن را در کد زیر قرار دهید:

بلوک پایین
بلوک چپ
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
کدهای اختصاصی
بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS